Gucci

5. dubna 2009 v 12:25 | Christen |  Desiger


Do doby než Karl Lagerfeld převzal vedení nad značkou Chanel nebylo v módním světě větší "comeback" story jako u Gucci pod vedením Toma Forda. Dříve než byl jmenován do funkce tvůrčího ředitele v roce 1994, značka se klátila v novinovém bahně, díky špatnému hospodaření se belhala nad okrajem bankrotu. Rodinní příslušníci byli ve sváru nebo byli uvrženi do vězení pro daňové úniky. Skandály dosáhly cajdákových proporcí v březnu roku 1998 s nájemnou vraždou posledního mužského dědice rodiny Gucciových, Maurizio Gucciho, jeho ex-manželkou. Horkokrevnost byla vždy součástí rodiny Gucciových. Její zakladatel, Guccio Gucci, syn florencijského umělce, opustil v mladém věku rodnou Itálii kvůli sourozeneckým hádkám. Odešel do Paříže, potom do Londýna, kde pracoval v hotelu Savoj. Tam, obklopen lodními zavazadly a kloboukovými krabicemi Savojské klientely povětšinou modré krve, Gucci začal poprvé přemýšlet o nápadu otevření si obchodu s luxusním koženým zbožím. Gucci se vrátil do Florencie a otevřel si roku 1920 svůj první obchod. Kožené zboží a jezdecké doplňky byly takovým úspěchem, že Gucci roku 1953 rozšířil síť svých obchodů až do Spojených Států. V 50. a 60. letech byla značka synonymem bohatství a mírné nápaditosti a přitahovala klienty jako Grace Kellyová, Audrey Hepburnová, a Jeckie Kennedy. Určité doplňky se staly klasikou - bambusové držadla kabelek, květovaná vázanka a například mokasíny - všechny zdobené známým rudě-zeleným proužkovaným logem společnosti. Nicméně s nástupem 80. let si značka téměř ztratila prestižní jméno díky přelicensování a rodinným rozepřím. V roce 1993 společnost Investcorp, arabská investiční společnost, převzala moc nad značkou a umístěním poloviny Gucciho akcií na trh, efektivně ukončilo rodinné řízení společnosti. V roce 1994 značka Gucci drasticky omezila počet svého personálu a jmenovala 36-letého studiového asistenta Toma Forda do posice návrhářského ředitele. Rodák ze Santa Fe studoval na New Yorské Univerzitě, poté se objevil v několika televizních reklamách. Později se zapsal do Parsonovy školy designu v New Yorku a Paříži, aby studoval interiérový a módní design. Konec 80. let strávil prací pro návrháře jako Cathy Hardwick a Perry Ellis, pak se roku 1990 přidal ke Gucciho týmu. Tom Ford znovu obnovil Gucciho utuchající image díky marketingové dekadenci a smyslnosti, kterou představil, která byla uvědomělá o nemoci AIDS a která "zapomněla na sex". Sametové kalhoty se sníženým pasem vyjadřovaly ekvivalent etiky 90. let: smyslné na dotyk, pro lidi, kteří se chtějí cítit sexy a nemusí vypadat sexy pro ostatní. Kovově kožené bodce zostřují naší image, dávají nám agresivní postoj, mezitím co nám obrušují chodidla. A nic není podle všeho více sexy než peníze: Fordovy kožené řemeny se zašitým šarlatovým písmenem "G" přes kyčelní kost se přišly na trh s říznou cenovkou 2000 franků. Ford se stal dokonalým prostředníkem mezi obchodem a kreativním návrhem, který věděl, že oblečení neprodává pouze nějaké šaty jako takové, ale celková nálada spojená s jejich příchodem na trh a reklamní kampaní.
V březnu 2005 byla kreativní ředitelkou jmenována Frida Giannini,která pochází z Říma,kde také vystudovala design.Poté dělala u značky Fendi.V září 2002 se stala ředitelkou kabelek u Gucci .O dva roky později také pro doplňky jako jsou slavné Gucci tašky,boty,brýle,klenoty jako jsou hodinky,náušnice...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Máš ráda DKNY?

Ano
Ne
Neznám

Komentáře

1 ANETNELLY SB LOWE ANETNELLY SB LOWE | Web | 6. dubna 2009 v 11:03 | Reagovat

jedna z nej značek toto

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama